In the Hunt of – The Art of Seeing Science

 Salam Semua,

Ahad lepas, paper Star mukasurat 2 menceritakan tentang seorang gadis bernama Nurjuanis Zara Zainuddin. Saya memang impressed dengan kejayaan dia melanjutkan pelajran ke Oxford melalui buku yang bertajuk The Art of Seeing Science. Dalam umur yang muda (20 Tahun) beliau dah berjaya mengarang buku yang mempunyai impak yang besar kepada masyarakat. Lebih mengkagumkan lagi sebelum berlepas ke Oxford dia akan menghasilkan satu lagi buku bertajuk The Art of Seeing History.

Didorong oleh kekaguman ini, saya melancarkan secara rasminya pemburuan buku yang bertajuk The Art of Seeing Science, karya Nurjuanis Zara Zainuddin. Kalo sape2 dah baca buku ni saya amat menghargai komen anda berkenaan buku tersebut. Kalo ada sesape tau kat mane leh dapatkan, saya juga amat menghargai maklumat anda.

Fuad : Teringin ambik MBA kat Havard Business School tapi…..

Sambungan asas ke-3 utk menjadi kaya (rujukan Rich Dad Poor Dad), mind your own business. Business yang dimaksudkan ialah perniagaan yang tidak memerlukan anda. Kalo anda tiada dan business tak jalan bermaksud itu bukan business. Anda bekerja utk diri sendiri. So, pasar malam saya pon bukan business😦 Ada sape2 nak jadi manager company saya tak? (Iklan kejap :-P) Jadi untuk mind own your business, saya mesti cari pekerja yang boleh jalankan gerai saya walau saya berehat tgk berita kat rumah. Tapi… saya amat sarankan anda belajar dan timba pengalaman sendiri dulu tentang business anda sebelum serahkan kepada pekerja anda. Ini adalah dunia realiti, apa saja boleh terjadi..

Dengan ini saya mengajak diri saya dan pembaca sekalian, mari mula berfikir dan tetapkan matlamat untuk ada business sendiri nanti yang boleh menjadi asset pada kita. Oh ya..semalam saya ada buat kajian tentang IKS di Malaysia. 

Data 2004 menunjukkan hanya 19.6 peratus syarikat yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan 21.5 peratus syarikat tersenarai di Bursa Malaysia, milik Bumiputera. Bagi pemilikan premis perniagaan di bandar utama seluruh negara, Bumiputera hanya memiliki 11.6 peratus saja.” – dipetik dari http://www.bharian.com.my

Jadi fikir2kanlah. Sehingga berjumpa lagi. Jadikanlah Usahawan Satu Kerjaya Pilihan.

-Fuad-

Explore posts in the same categories: Maklumat Umum, Perkongsian Pengalaman

4 Komen di “In the Hunt of – The Art of Seeing Science”

  1. fiq Says:

    wah…aku beminat..tapi xde asas..adusss..sape2 leh ajar~~ hohohohoho

  2. Fuad Says:

    Kalo ko dok Penang..memang aku nak sgt2 ada orang jaga gerai sambil sama2 timba pengalaman… Apapun please consider my suggestion to your email. Kalo ko berminat next week aku leh carik contact..

  3. Labanon Says:

    Ya.. business online adalah bussines yang berjalan 24jam tanpa pekerja… anda bos anda juga pekerja… hebat bukan😀


  4. There are many free file sharing and movie download sites that advertise free movies.
    ]. If you need proof, just look at the latest looks on red
    carpets and runways.


Tinggalkan Jawapan

