Bersedia! Ekonomi Malaysia Bakal Lumpuh..

Salam pertemuan,

Beskal atau isteri.. Yang mana lebih disayangi?πŸ˜›

Peringatan: Bersedialah untuk kelumpuhan ekonomi Malaysia selama seminggu. Beli lah bekalan yang secukupnya untuk survive seminggu ni.

Teringat kat Bintulu dulu, memang town mati terus bila time Chinese New Year. Sume kedai tutup. Haha. Mati kutu dibuatnya. Supermarket pon tutup tu. Tak tahan. Aduh2. Mungkin kat Malaya ni effect dia tak seteruk tu. Tapi masih dapat buat pemerhatian, ekonomi Malaysia di tangan siapa. Haha. Hidup ………. Opss.πŸ˜‰

Doakan saya berjaya sampai Kelantan bersama kereta Opel Kaddet ku itu. Chiaw.. (Nk balik antar kete kat workshop, maklumlah dah tua ni kene wat medical check-up selalu).

Sehingga bersua kembali..

-Fuad-

Explore posts in the same categories: Saja2

13 Komen di “Bersedia! Ekonomi Malaysia Bakal Lumpuh..”

  1. aku Says:

    hehehe… dah cuak aku.. ingatkan pasal saham tadi.

    tak pe. saham aku maintain.. Alhamdulillah.

    Saham ko cemana?

  2. aku Says:

    Lupa lak, selamat pulang ke kampung halaman. dah tak bertandang Penang ka pasni? terus KL ka?

  3. amokdemanis Says:

    hahaah..bintulu mmg laa. ramai FukCau kat situ. miri pun pun apa kurang. mujur aku kt KK la ni.πŸ˜‰

  4. akirasuri Says:

    slmt blk kg.
    ehem.

  5. leLabu Says:

    nak balik bawak opek kaddet tu elok-elok…jgn sampai tak larat nak naik bukit merentas banjaran titiwangsa.

    kalau terasa nak disemadikan, tasik banding ada…hheh

  6. psittacula Says:

    Tajuk yang memang catchy. tahniah kerana berjaya membuatkan saya terperanjat ‘kucing’. (selalu org guna terperanjat beruk, tapi saya guna kucing sebab kucing comel dan menjadi binatang kesayangan Nabi).

    bercerita soal ekonomi yang lumpuh disebabkan kuasa pemasaran majoriti berada di tangan orang cina, saya setuju benar. sebab tu la wujudnya isu halal-haram. apa alternatif kita untuk mencari yang halal sekiranya kita masih bergantung harap pada pengeluaran produk yang diterajui oleh non-muslim?

    saya tiba-tiba jadi gelisah tinggal kat kl ni, rasa nak balik kg, jadi petani moden dan keluarkan produk makanan yang dijamin halal. InsayaAllah. keputusan ini wujud bukan sahaja kerana fenomena halal-haram tetapi kerana :

    “KOTA KINABALU, 16 Feb (Bernama) — Kerajaan memperuntukkan RM265 juta bagi melaksanakan pelbagai program keusahawanan termasuk melahirkan sekurang-kurangnya 10,000 usahawan peladang baru dalam tempoh Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9).”

    takkan kita nak biarkan non-muslin kaut peluang tu. bagi sesiapa yang dah muak tinggal kat bandar, inilah masa untuk bertindak! balik kg tanam jagung! (SERIUS) bukan main-main. boleh berniaga jagung rebus, jagung cawan, emping jagung (cornflakes), bubur jagung, bingka jagung, jagung bakar, minuman dan perasa makanan berperisa jagung, dan banyak lagi….

    kalau betul ada niat nak balik kg, usahakan tanah terbiar, syabas saya ucapkan…pegi dulu..saya follow nanti…http://psittacula.wordpress.com

  7. rustammoh Says:

    Sediakan payung sebelum hujan. Sebagai pelampung keselamatan tatkala bot karam.
    http://uptrend.wordpress.com/


  8. Sebab Raya Cina kan?

    Fuh… jangan main2 dengan tajuk ni.. Terkejut beruk saya…πŸ™‚

    p/s: Baru baca dalam paper, plihanraya anytime sebab ekonomi tengah bagus…

  9. leLabu.com Says:

    Semua Kedai Ditutup

    Inilah penangannya apabila berada di Pulau Pinang.
    Semalam dan hari ini, pekan-pekan dan bandar-bandar di Pulau Pinang lengang. Bayangkanlah, shopping complex pun boleh tutup.
    Penangan Gong Xi Fa Cai di Pulau Pinang memang hebat. Makumlah negeri ni mem…

  10. gempaq Says:

    hi….maaf kalau komen ini mengganggu.. saya… tertanya tanya kalau boleh kita buat link exchange… by the way… saya dah add url awak di blog saya…
    http://gempaq.blogmas.com

  11. chot Says:

    semoga semuanya selamat fuad…

  12. Fuad Says:

    Aku: Heh..aku mana main saham lagi syeikh. Nk tuggu hang ajar. Ble aku leh pi umah hang ni..? Aku dok penang lagi. Mid March baru blah.πŸ™‚

    Amok: Kat KK xdek Foo Chow ker?

    Akirasuri: Mekasihh..

    Lelabu: Haha. Alhamdulillah. Selamat tiba di destinasi..

    Psittacula: Jom2.. Jadikan pertanian satu perniagaan. Jadikan perniagaan suatu kerjaya.

  13. Fuad Says:

    Rustammoh: Mekasih atas nasihat. Nak sediakan payung tu mmg susah dalam kes ni. Cuma boleh mengurangkan risiko jek.

    Sabri: Wah.. Bunyik macam masa yang bagus nk beli saham.. Hurm..

    Gempaq: Boley.. No prob. Trima kasih sudi exchange link.

    Chot: Alhamdulillah. Semuanya selamat. Terima Kasih..


Tinggalkan Jawapan

