Tip Elak Bayar Saman

Salam pertemuan, 

Sekarang ni saya tengah mengulangkaji buku yang tak berapa menarik pada tatapan umum. Kecuali bila terpaksa mengulangkaji macam saya sekrang ni. ;-)  Jadik, buat masa ni takdek ulasan buku dulu. Sekadar borak2 kosong..

Saya baru saje mendapat tip yang best. Tapi diharapkan korang pakai untuk diri sendirik jek. Nnti tak pasal2 blog ni di ban sebab mendedahkan rahsia kerajaan. Tipnya ialah bagaimana nak megelak dari membayar saman. Bila saja anda kena saman, terus sahaja menuju ke klinik yang terdekat dan mintak MC. Ya betul, loop hole dalam undang2 Malaysia, jika anda sakit anda akan terlepas dari saman, kononnya emergency. Tapi tak sume saman la, speed trap ke boleh kot. Tapi kalo parking tempat takleh parking pastu depan disko plak. Sakit pejadah nyer. Dan make sure MC tu tarikh dia sama ngan tarikh kene saman.

Jika anda tak sakit? Inilah perlunya berkawan ngan doktor2, atau kawen ngan doktor atau paksa adik2 korang blajar rajin2 supaya leh jadik doktor. Haha.😛

Kenangan Silam: Pernah pegi satu klinik dan masa tu demam suam2 jek tapi ngayat doktor tu kasik MC. Seminggu lepas tu baru tau doktor tu sebenarnya wife bos besar. Huh.. Nasib baek dia tak cite kat laki dia. Kalo takkk.

Sehingga berjumpa lagi. 

-Fuad-

Explore posts in the same categories: Perkongsian Pengalaman, Saja2

19 Komen di “Tip Elak Bayar Saman”

  1. chot Says:

    ko sorang je la member aku yg tggl sebagai ulat buku fuad….susah nak cari org mcm ko ni…

  2. el Says:

    haha… kalau bini dia suka bercerita, saja je kena perli kat pejabatkan? tak pun, kena tindakan tatatertib.. haha..

  3. akirasuri Says:

    ha ha ha awak senanglah nak dapat mc nanti ek😛

  4. KU> Says:

    hmm…MC utk elak saman?
    aku jarang sakit tenat la,jadi sgt2 jarang ber’MC..pernah sekali dr nak bg MC 1hari,tp sbb masa tu br start keje,amik MC 1/2 hari je,hehe..(konon pekerja baik la) ahak2😀

  5. linn_comel Says:

    betul juga apa yg Fuad cerita kat atas, pernah hampir kena saman tak pakai tali pinggang keledar, so cakap kat polis baru je lepas operation.. so tak jadi saman , lpas..

  6. amokdemanis Says:

    hahaa.. a good tip! boleh amalkan selalu..

  7. psittacula Says:

    boleh ker? kalau kuota saman polis dah cukup mungkin boleh kot dia bagi lepas…abah saya ada amalkan satu ayat dalam al-Quran, saya tak ingat surah apa, tapi banyak kali gak la dia lepas dari kena saman. kalau terdesak dan dalam keadaan darurat minta doa kat Allah jer laa….

  8. Hidet Says:

    Assalamualaikum.

    Bayor jek kalau kena saman.
    Hehehe…

  9. Zairol Hasri Says:

    Susah beb nak tackle doktor.. tapi ada kawan aku sorang bila MD CEO announce gaji tak naik terus dia MC 3 hari.. sebab bini doktor.. hospital kerajaan pulak tu,🙂

  10. aminbakish Says:

    akak ada sorang kawan, cerita sama lebih kurang cam lin kat atas tu. dia kena tahan. dgn polis. akak tu bagitau abang polis tak boleh pakai seat belt sebab mengandung (tak mengandung pun, tapi perut dah up sikit)… kali ke2 kena tahan gak, dgn polis yg sama… bagi alasan sama gak, lepas…😀 nasib baik abg polis tu tak cam, kalau dia cam mesti dia tanya, tak bersalin2 lagi ke…😀

  11. aku Says:

    kalo dia tanya tak bersalin lagi ke?, jawab jer anak lain plak😛

    bagus ko punya tip, Fuad.. heheh.

  12. esis Says:

    betul ke ni… bagusss.. bagusss.. akan aku try.

  13. ad3ck Says:

    tak penah plak ku terfikir boleh elak bayar saman ngn care amek MC hehe. menarik neh idea neh. ;p.

    p/s: sori bro bz sket ari tuh. neh baru nak free sket. :s

  14. payakubor Says:

    alamak! Rugi aku. Lambat aku tau tips ni.

  15. Labanon Says:

    Hehe bijak jugak idea tu… satu lagi kalau nak best diri sendiri jadi doktor LOL😛

    p/s: Gaya penulisan yang hebat ( lama dah perasaan sajer baru nak puji ) Owh ya.. ada masa boleh PM saya ader URGENT kes hehe

  16. hayad Says:

    sng ke nk dpt MC ar? doc tu bg ker?

  17. Fuad Says:

    Chot: Ramai lagi Chot..

    El: Kalo bini dia cite.. Nnti dia announce kat satu department. Haru tu…

    Akirasuri: Mustilah.. Tektik yang bagus.. Haha. Ada sorang lagi yang nk kena paksa. Sorang dah mission fail😉

    Ku: Uh..rugi la ko.

    Linn: Hahak. Satu lagi tektik power. Tampal sticker Bar Council. Mesti tak kene saman lah..

    Amok: Silalah amalkan selalu.. heh

    Psittacula: Wah.. Jawapan yang paling tepat sekali.. Hehe.

    Hidet: W’salam. Yang tu tip lagi best. haha..

  18. Fuad Says:

    Zairol: Aku macam leh agak jek sape orang tuh..

    Aminbakish: Kelentong polis merupakan skill yang saya x terer. huhu.

    Aku: Ko mmg ada pengalaman.😉

    Esis: Selamat mencuba.

    Ad3ck: Aku pon orang yang penah buat bagitau.

    Payakubor: Kalo ko terlambat leh pakai tip Hidet kasik tuh.. Mmg berkesan..

    Labanon: Puji ada makna nampak… heh

    Hayad: Senang tu tak la.. Tapi kene ngejas2 sket..

  19. iming Says:

    apa susah beli jer speed trap detector ngan aku nih:
    http://barang-jepun-daa.blogspot.com/


Tinggalkan Jawapan

